Hvis du skal starte din egen bedrift, kan det godt være at det oppstår behov for skilt, plakater og andre markedsføringsløsninger i den virkelige verden. Selv om alle organisasjoner må ha et forhold til digital kommunikasjon i 2024, er det også fortsatt viktig ikke å glemme at det også for mange vil være avgjørende å skape oppmerksomhet med enklere virkemidler som plakater og skilt.
Gjør løsningene så enkle som mulig
Det er faktisk ikke spesielt komplisert å komme i gang med enkel målrettet markedsføring på nett, og innkjøp av skilt til bedrifter og kontorer bør også ha som mål å gjøre løsningene så enkle som mulig. Det er ikke nødvendig å gå for de aller største og mest komplekse plakatene og skiltstativene når du skal markedsføre en nystartet bedrift, velg heller en så enkel løsning som mulig.
Med enkle plakatholdere kan du montere dine egne plakater på en rask og ryddig måte, og du kan derfor spare penger på trykk og materialer til selve plakaten. En robust plakatholder er helt enkelt et veldig godt utgangspunkt hvis du vil skape en fleksibel og tilpasningsdyktig skiltløsning med enkle midler.
Sørg for et gjennomført budskap i alle kanaler
I og med at mange kundereiser begynner i digitale kanaler, er det åpenbart viktig at budskapet i den virkelige verden er samkjørt med det fremtidige kunder allerede har møtt i digital form. Det er viktig å skape noe som er enkelt å forstå, samtidig som budskapet også er en tydelig fortsettelse av det mottakeren allerede har møtt tidligere.
Derfor er det også viktig å gjøre budskapet som benyttes til plakater og skilt relativt generelt, slik at det kan passe til flere ulike kommunikasjonskampanjer som benyttes i digitale kanaler. Det finnes åpenbart noen begrensninger når det gjelder for eksempel rene prisbudskap, men prøv å sørge for at symbolbruk, stemning og design fortsatt passer til helheten.